Bram Hengeveld
Administrator
- 503
Voor lange rijders (zoals mezelf, @Marco Bruins @robgils en anderen) die moeite hebben met het vinden van een passende fiets, heeft DirtySixer nu een interessante optie: de gloednieuwe 32er gravelbike. Bekend om hun op maat gemaakte fietsen voor langere rijders, brengt DirtySixer nu een gravelbike uit met 32-inch wielen. Deze fiets belooft meer comfort, stabiliteit en betere proporties voor mensen die normaal worstelen met standaardmaten.
Waarom een 32er?
De meeste gravelbikes zijn ontworpen rondom 700c-wielen (ongeveer 28 inch), wat voor langere rijders kan resulteren in een verkeerde geometrie en minder comfort. DirtySixer heeft eerder al succes gehad met hun 36-inch mountainbikes en stadsfietsen, en nu brengen ze dat concept naar de gravelwereld met een iets kleiner maar nog steeds oversized 32-inch wielplatform. Dit zorgt voor een betere pasvorm en een natuurlijker rijgevoel voor lange fietsers.Specificaties
- Wielmaat: 32-inch voor een betere gewichtsverdeling en comfort
- Frame: Hoogwaardig aluminium, specifiek ontworpen voor grotere geometrieën
- Voorvork: Carbon voorvork voor extra demping en gewichtsbesparing
- Remmen: Hydraulische schijfremmen voor maximale controle
- Groepset: Afhankelijk van de configuratie, maar gericht op gravelrijden
- Banden: Geschikt voor gravel en offroad-terrein
Voor wie is deze fiets bedoeld?
De DirtySixer 32er gravelbike is ontworpen voor rijders vanaf ongeveer 1.90 meter en groter. Wie zich vaak ongemakkelijk voelt op standaard gravelbikes zal met dit model een meer natuurlijke en stabiele rijervaring krijgen.Ik heb ooit jaren geleden eens wat emails uitgewisseld met de founder David over het gebruik van testfietsen in NL maar die waren toen alleen bij Beukers in Noord Holland beschikbaar. Ik ga eens op zoek of er inmiddels meerdere zijn want ik wil dit concept een keer proberen