Dec
01

Gravel Zondag | Apeldoorn | 01 December 2024

Bram Hengeveld

Administrator
Forumleiding
Bram Hengeveld added a new event:

Gravel Zondag | Apeldoorn

Zin in een ontspannen gravelrit over de prachtige paden van de Veluwe? Sluit je dan aan voor deze zondagse Social Gravel Ride van Felua Cycling Club vanuit Apeldoorn.

Praktische info:
  • Starttijd: 09:30 uur
  • Startlocatie: Cafe de Hamer (Zwolseweg 275, 7345 AA Wiesel)
  • Route GPX: nog niet bekend
Wat kun je verwachten?
  • Party pace: We rijden in een ontspannen groepsrittempo (ca. 22 - 24 km/u).
  • Ontspannen sfeer:...

Read more about this event...

Als jullie de route vandaag tof vonden willen jullie dan een review achterlaten? https://www.felua.cc/routes/gravelrondje-uddel-garderen-putten-kootwijkerveen-62-km.19/
Recap Felua Gravelrondje-Uddel-Garderen-Putten - zondag 1/12/24

Het is net boven nul, de zon is zo'n klein uurtje op en Berg en Bos zit aan het ontbijt wanneer ik met mijn Filter Green Mason Bokeh de Soerenseweg naar beneden rol in de richting van Café De Hamer. Vandaag een gezellige opkomst en even over 9:30 wordt er ingeklikt over Wieselseweg en de Elspetergrindweg richting Uddel. De dienst in GG De Beek is druk bezocht. De route gaat richting Garderen. Via Laak, een prachtige onderharde bosweg door het hart van het Speulderbos. Bram stuurt naar links en stopt bij Het Solse Gat,...Volgens een oude legende stond op de plek van het Solse Gat ooit een klooster. Vanwege het liederlijke gedrag van de monniken werd het door de aarde verzwolgen. Op gezette tijden zouden de klokken van het klooster nog te horen zijn en zouden de geesten van de monniken verschijnen...Het Solse Gat is een leemkuil. Deze is ontstaan tijdens de laatste IJstijd, zo’n 15.000 à 20.000 jaar geleden. Even voor Putten het keerpunt en over de Arnhemse Karweg richting het bos van Boeschoten. Op de kaarsrechte gravel weg Vossen vraagt RJ of het tempo zo goed is? We steken de Kootwijkerweg over en even later is het pad totaal verdwenen en volgt er een technisch ATB parcours als gevolg van drastisch bosarbeid. Langs het fraaie Kootwijkerveen via Grevenhout naar de Amersfoortseweg, hier worden nog even de benen getest op het stuk met zo'n 40 hoogtemeters. Paniek! we missen er twee...Kilometer 54 de Elspetergrindweg en de groep is weer kompleet...bleken toch voorop te zitten. Het wordt wat nerveus in de groep, MB zet zich op kop, achter hem wordt positie gekozen,...nog zo'n drie kilometer alleen maar naar beneden...ik gooi een twijgje in het spreekwordelijke "hoenderhok"...en wordt direct beantwoordt met evenzo de spreekwordelijke "knuppel" BJ, RJ,PS en ook BH willen nog wel even gravel racen naar de finish bij Café De Hamer...dit keer niet "de laatste tracteerd"...hij is jarig!...er wordt afgesloten met een Veluws bakkie en een punt. Mooie rit weer! #buitengebeurthet

Aanstaande clubritten

• Gravel Zondag | Apeldoorn
    Zin in een ontspannen gravelrit over de prachtige paden van de Veluwe...
    • Bram Hengeveld
    • Bijgewerkt:
    • Ik doe mee: 3
  • Dirty Felua 2024
    De Dirty Felua 2024 (Winter Edition) belooft een onvergetelijke...
    • Bram Hengeveld
    • Bijgewerkt:
    • Ik doe mee: 3

Nieuwste routes

Terug