Show je Gravelfiets! 📸

Bram Hengeveld

Administrator
Staff member
Show je gravelfiets.webp

Welkom in de "Show je Gravelfiets" draad! Dit is de plek om trots jouw gravelbike te delen met de Felua community! Of je nu net een nieuwe fiets hebt, wat aanpassingen hebt gedaan, of gewoon een coole foto hebt gemaakt tijdens een rit — we willen het allemaal zien.

đź‘‹ Deel in je post:
  1. Een foto of video van je gravelfiets (en als je wilt, ook de locatie!)
  2. Specificaties en aanpassingen: Welke onderdelen heb je erop zitten?
  3. Het verhaal achter je fiets: Heb je hem zelf opgebouwd, of zit er een leuke anekdote aan vast?
đź“Ť Tip: Deel een foto van je fiets op een mooie locatie, bijvoorbeeld midden in een bos, op een stoffige gravelweg, of na een modderige tocht!

👉 Laten we elkaar inspireren en misschien wat ideeën opdoen voor toekomstige upgrades!

We kijken uit naar jullie prachtige fietsen en verhalen! 🚵‍♀️💨

MASON BOKEH

Even voorstellen,…mijn “Filter Green” MASON BOKEH build 2020

Als enthousiast Bikepacker en volger van Ultra Distance Cycling Races ben ik terecht gekomen bij het merk MASON, bouwer van diverse AllRoad, SuperTourer, Fast Gravel, Gravel Adventure en Adventure Hardtail Bikes.

Dom en Julie Mason hebben in 2014 MASON CYCLES opgericht, bedrijf gevestigd in Lancing, West Sussex Engeland.

Inmiddels heb ik met deze Engelse, maar Italiaans handwerk gebouwd frame al zo’n kleine 22.000 kilometer aan herinneringen gemaakt in diverse Europese landen “on road & offroad”

In 2021 nam ik met deze fiets voor de zesde keer deel aan Giro di KiKa en reed ik 6 dagen rond in noord Italië met beklimmingen van onder andere Passo Manghen, de bekende passen in de dolomieten en op de slotdag de Passo del Mortirolo en de Passo Gavia.
MORTIROLO.webp
Begin juni heb ik met mijn MASON deel genomen aan REBOUND 2024.
REBOUND 2024.webp
Op dit moment is het meer mijn “woon/werk fiets” voorzien van een Tailfin Carbon AeroPack met 22L Panniers
WOONWERK.jpeg.webp
Frame: Aluminium met Carbon vork.
Groep: SHIMANO GRX 810 1x 42T, 11 speed 11/42T
Wielen: HUNT SuperDura 700C SON Dynamo Disc
MASON LUMINACE UPGRADE: Supernova E3 Triple 2 (500 lumens), E3 Tail Light 2
Banden: PIRELLI CINTURATO CLASSIC 700x45
Zadel: BROOKS C15

De fiets die ik meestal gebruik.
Een Trek ALR 5. Alu frame met 105 2x11 afmontage (van voor de GRX groepen), SRAM Quark onvermogenmeter,
Time ATAC pedalen (werken consistenter dan SPD's),
Bontrager Aeolus 3V wielen met Specialized Pathfinder Pro 42mm banden, tubeless.
Het kleinste verzet van 1 op 1 was een paar keer te zwaar voor me in Girona, maar de kleine stapjes vind ik hier prettig.
Fiets hoop ik met tassen en dragers ook in te zetten voor wat fietskamperen.
IMG_5708.webp

Aanstaande events

• Sunday Social Gravel Ride
    Zin in een ontspannen gravelrit over de prachtige paden van de Veluwe...
    • Bram Hengeveld
    • Updated:
    • Going: 3

Nieuwste routes

Back