Wat is een goed alternatief voor Strava?

Bram Hengeveld

Administrator
Forumleiding
Ik gebruik al jaren Strava om mijn ritten bij te houden en deel graag mijn ervaringen en routes met anderen. Helaas merk ik dat het platform steeds meer restricties invoert. Website en app-verbeteringen blijven uit, en nu mogen zelfs externe links (url's) niet meer worden gedeeld, ook niet door premium members. Dit voelt als een beperking van de vrijheid binnen de community.

Daarom ben ik benieuwd: kennen jullie goede alternatieven voor Strava? Platforms waar de community centraal staat, je je activiteiten kunt delen en misschien zelfs nog wat extra functionaliteiten hebt? Ik sta open voor suggesties!

Bedankt alvast!

Er waren er een paar die een stille dood zijn gestorven. "iedereen" die ik ken zit nu op Strava en persoonlijk vind ik de vele clubs en "suggesties" meer spam dan een toevoeging.
Ik gebruik Strava vooral als een activiteiten/training dagboek voor mezelf. Als anderen er wat aan hebben, prima.
Van Garmin Connect word ik ook niet warm.

Als logging app vind ik Stava nog steeds prima, maar ik betaal geen 70 euro per jaar voor een premium membership als ik die logging ook bij Garmin kan doen. De meerwaarde zat 'em nou juist voor mij in de bredere functies die Strava bood en momenteel niet langer lijkt door te ontwikkelen.

Dat hele niet linken beleid lijkt meer angst voor Komoot of zo.

Als er 1 waardeloze community/navigatie "app" is, is het wel Komoot. Hoezo overbodige meldingen en zaken? Navigatie op de fiets en in de app helemaal ondoorzichtig. Maar waarschijnlijk hoor je het als gravelfietser te hebben waar Strava bij de racefietsers hoort?

Aanstaande clubritten

• Dirty Felua 2024
    De Dirty Felua 2024 (Winter Edition) belooft een onvergetelijke...
    • Bram Hengeveld
    • Bijgewerkt:
    • Ik doe mee: 14
  • Nieuwjaars Graveltocht
    We weten het, de oliebollen zijn nog maar net verteerd en de...
    • Bram Hengeveld
    • Bijgewerkt:
    • Ik doe mee: 4

Nieuwste routes

Terug