Wat is jouw langste rit op de fiets ooit?

Bram Hengeveld

Administrator
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met lange ritten op de gravel-, mountainbike of racefiets.

Wat is jouw langste rit ooit? Hoeveel kilometer heb je afgelegd en wat maakte deze rit speciaal?

Ik hoor heel graag jullie verhalen en tips.

07:27 op zondag, 27 augustus 2023 Lebbeke, België

Ssst... hier rijdt den Dutch Duvel​

https://www.strava.com/activities/9735976150/overview

Strava art Duvel glas, op een route die niet gemaakt is voor een wegfiets!!! door modder,zand,over stenen,door mailsveld,bos, gravel,kasseien, oh ja en een beetje asfalt. 2x crash zonder erg schaafplekken, 2000 hoogtemeters, en 4x door Brussel centrum met drukte en trambanen, wat een epische tocht!!

07:27 op zondag, 27 augustus 2023 Lebbeke, België

Ssst... hier rijdt den Dutch Duvel​

https://www.strava.com/activities/9735976150/overview

Strava art Duvel glas, op een route die niet gemaakt is voor een wegfiets!!! door modder,zand,over stenen,door mailsveld,bos, gravel,kasseien, oh ja en een beetje asfalt. 2x crash zonder erg schaafplekken, 2000 hoogtemeters, en 4x door Brussel centrum met drukte en trambanen, wat een epische tocht!!
Deze is echt wel heel grappig

429 km voor een Brevetrit van Lonneker naar Warstein en terug. In het achterhoofd een deelname aan Parijs-Brest-Parijs en daarvoor daarom ook al 200 en 300 km gereden. Voor de 400 km vertrek je 's avonds. 's avonds laat ergens in Duitsland een stempel halen bij een cafe waar je raar aangekeken wordt. Rond Warstein vond ik het helemaal niet leuk meer. Last van de nek en de kont. Als er een fatsoenlijke trein was geweest, had ik die genomen, nu was terugrijden de minst pijnlijke weg terug. Op de terugweg hetzelfde cafe stempelen, zaten dezelfde mensen nog aan de bar :-) Na afloop op de parkeerplaats direct mijn mooie voorwiel met dynamonaaf en lamp verkocht. Zo was het wel weer leuk geweest.
Zeker niet mijn zwaarste rit. Wel een goede herinnering.

429 km voor een Brevetrit van Lonneker naar Warstein en terug. In het achterhoofd een deelname aan Parijs-Brest-Parijs en daarvoor daarom ook al 200 en 300 km gereden. Voor de 400 km vertrek je 's avonds. 's avonds laat ergens in Duitsland een stempel halen bij een cafe waar je raar aangekeken wordt. Rond Warstein vond ik het helemaal niet leuk meer. Last van de nek en de kont. Als er een fatsoenlijke trein was geweest, had ik die genomen, nu was terugrijden de minst pijnlijke weg terug. Op de terugweg hetzelfde cafe stempelen, zaten dezelfde mensen nog aan de bar :-) Na afloop op de parkeerplaats direct mijn mooie voorwiel met dynamonaaf en lamp verkocht. Zo was het wel weer leuk geweest.
Zeker niet mijn zwaarste rit. Wel een goede herinnering.
429 op één dag is ook wel heel serieus...

Heb je een mooie rit op de planning staan?

Op de gravelbike heb ik twee keer een 300 km gereden (de echte Flatlands300 en een eigengemaakte). Op de racefiets een keer 330 en de Mallorca312. Vorig jaar heb ik een BRM600 gereden waarbij ik wel in de nacht zo’n 5 uur op bed heb gelegen om niet de hele nacht door te fietsen.

Ik train er niet specifiek op, maar pak wel paar keer per jaar een 200 plus mee. Heel eerlijk: als je vooraf genoeg kilometers in de benen hebt dan kun je zo’n rit heel lang volhouden als je maar in je duurzone fietst.

Over die BRM600 heb ik toen een artikeltje geschreven voor CycloWorld. Over de dilemma’s waar je als ‘groentje’ tegenaan loopt.

Door een verrotte schouder heb ik wel besloten dat ca 200 km gravelen en 300 km op de weg wel mijn max is. Daarboven gaat door pijn de lol eraf.

Feb
02

Nieuwste Routes

Leden online

Statistieken

Onderwerpen
65
Leden
175
Nieuwste lid
svvasco
Terug