Jul
12

Events The Longest Day

Lijkt me pittig rondje! Vandaag eerste oefening gedaan: 200 km rondje Achterhoek vanuit Doetinchem. Gesloopt…

Bijlagen

• IMG_2635.webp
    IMG_2635.webp
    61,6 KB · Weergaven: 8
Nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen bij een monsterrit als deze maar: ik heb er zin in!

Hoe pakken jullie de training aan de komende weken? Iets speciaals?
Van te voren paar dagen rustig aan doen 😂 en verder geen dingen eten die je normaal ook niet eet als je snel last van je maag krijgt

Voor mijn eerste 240+ rit hielp het bij mij (vooral mentaal) om 1 of een paar duurritten van 150+ te maken. Dat geeft al vertrouwen. En vervolgens op DE dag alleen genieten en blijven peddelen. Oh ja, en de tussenstops waaronder een echte lunch bevallen mij veel beter dan alleen de zoete “troep” van gelletjes/reepjes/snelle Jelles. Die komen dan echt wel je neus uit 🤣 Voor in het stuurtasje: zoute drop, winegums en zoute noten👌🏼.

Voorheen best wel vaak 200+ ritjes gefietst in mn eentje. Je grootste vriend is dat je deze rit rijdt met een groep en in je hoofd met veel kilometers rekening houdt. Dat scheelt al de helft (bij mij) Vaak is metaal een net zo grote uitdaging als fysiek.

Gelukkig hebben jullie al een gezellige groep!

En ja…… Blijven eten en drinken… Ik ben alleen daarin niet het goede voorbeeld. Ik krijg vanuit de groep af en toe de opdracht om te drinken en dan kom ik weer terug op punt 1 de groep.

Laatst bewerkt:
Helemaal eens met eerdere opmerkingen! Af en toe een solo duurritje inplannen van 100+ moet voldoende zijn als voorbereiding. Rijden in een groep maakt echt het verschil! Voor het laatste deel van de rit nam ik iets van japanse mix of zoute rijstcrackers mee want in zoet heb je dan echt geen zin meer! Een powerbank om je gps bij te laden is ook handig en lampjes voor als het toch te laat wordt…

Een volgauto lijkt me ook wel gaaf om mee te hebben voor bevoorrading 😜

Hoi allemaal,

Voor de aankomende fietstocht van 12 juli van 250 km zit ik te denken aan het organiseren van een supportteam. Het idee is om op ongeveer 4 plekken langs de route te staan om de rijders te voorzien van eten, drinken en natuurlijk een flinke dosis aanmoediging.

Allereerst de vraag: Is hier überhaupt animo voor?

Vinden jullie het fijn als er onderweg een paar verzorgingsposten zijn?

Als er interesse is, dan zou ik het leuk vinden om dit samen met nog 1 iemand te doen.

Kunnen we afstemmen of iedereen z’n eigen voeding vooraf bij mij inlevert, of dat ik alles regel.

Mogelijke opties voor onderweg:
  • Water
  • Sportdrank (bijv. water met Isostar)
  • Gelletjes
  • Bananen
  • Snelle Jelle/krentenbollen
  • Repen
  • Bouillon
  • Cola
Laat maar weten of je dit een goed idee vindt, of als je mee wilt helpen.

Club Rides

Apr
20
Apr
22
Apr
24
Apr
25

Special Events

May
05