🐣 Vrolijk Pasen! Vandaag eieren zoeken, morgen wattages. 🚴‍♂️💨

Welke sporten doen wielrenners en gravelaars naast fietsen?

Of je nou de gravelpaden opzoekt, de weg op knalt of het bos induikt met je MTB, fietsen is geweldig. Maar ik ben benieuwd: welke andere sporten of activiteiten doen jullie nog meer naast het fietsen?

Doe je aan hardlopen, zwemmen, krachttraining, yoga of misschien iets totaal anders zoals klimmen of padel? En doe je dat als aanvulling op je fietsdoelen?

Sinds twee jaar doe ik krachttraining met focus op benen, core en balans. Afgewisseld met circuit/bootcamp lessen (anders vind ik het al snel saai haha). Helpt mij om mij sterk te voelen en pijntjes aan rug en heup te voorkomen.

Daarnaast spelen we met vrienden regelmatig een potje padel, vooral op donkere winter avonden 🎾 en ben ik afgelopen winter gaan spinnen om ook fietsuren te blijven maken.

Al loper zit ik ook op racefiets en gravelbike. :-).
Weet dat zeker niet alle fietsers van hardlopen houden en dit ook veel meer impact heeft op de gewrichten dus ook belastend is. Ook een halfuurtje, en daarmee dus je Aeroobe training (lange rustige duur) niet kan doen/onderhouden. Anaeroob lukt misschien nog wel. Voor iemand als ik die niet van winter (kou/goor weer) houdt is hardlopen dus een heel goed alternatief. Bij komend voordeel dat
Ik het postuur er voor heb en er veel plezier uit haal.
Daarnaast doe ik 3x per week 15-20min gerichte core-training die de hele keten versterkt en zorgt dat je ledematen en romp elkaar helpen bij de inspanning die je levert en sowieso goed is als je en beroep hebt waar je ook best veel tijd zittend doorbrengt. Echt een aanrader ter voorkoming van allerlei kleine pijntjes en voor een sterkere basis.

Club Rides

Apr
20
Apr
22
Apr
24
Apr
25

Special Events

May
05