Het Grote Gravelbike Topic

1000042832.webp

Cannondale komt een dezer dagen met een nieuwe gravelbike. Silhouet komt me ergens bekend voor ... 🤣

Ik heb heel standaard een paar weken geleden een Giant Revolt 0 (Alu) gekocht. Ik reed al sinds 2015 op een Specialized AWOL Eltite, (aangekleed, met spatborden, en Tubus voor-en achterdrager) die ik vooral als vakantiefiets gebruikte. Maar natuurlijk was dit al een van de vroege gravelbikes, hoewel die naam volgens mij in 2015 nog niet echt bestond.
Volgend jaar (pensioen) wil ik een lange reis naar de Pyreneeën maken (mijn zoon woont in Andorra) en daarna via de Grande Route des Alpes weer terug naar Nederland, een reis van zo'n anderhalve tot 2 maanden.
Oorspronkelijk gedacht om dat op die "oude" AWOL te doen, maar omdat ik ook aan een nieuwe racefiets toe was (reed op een 10 jaar oude Specialized Venge) en ik het steeds leuker vond om met de AWOL de Veluwe op te gaan, heb ik nu ipv het hebben van 3 fietsen gekozen voor 1 fiets waarmee ik alles kan.
Een gravelbike (Revolt in kale vorm), een vakantiefiets door het plaatsen van SKS Speedrocker spatborden en een Ortlieb Quick Rack dat er in 10 seconden op of af wordt gehaald, en met een set extra wielen waar 28 mm racebanden op liggen ook een prima racer.
Hoewel het natuurlijk in alle gevallen een compromis is en dus van alles net niet het beste is dat voor mij als 64 jarige een prima oplossing (ik rij geen wedstrijden meer). Ik ben er in elk geval blij mee.
fiets bij meer.webp

Ridley Ignite GTX.webp

Ridley heeft de Ignite GTX onthuld, een fiets die de kloof tussen mountainbiken en gravel overbrugt. Deze nieuwe fiets biedt ruimte voor banden tot 2,3 inch, wat zorgt voor veelzijdigheid op diverse terreinen. De Ignite GTX combineert kenmerken van zowel mountainbikes als gravelbikes, waardoor het een geschikte keuze is voor rijders die op zoek zijn naar een breed inzetbare fiets.

Bekijk bijlage 610

Ridley heeft de Ignite GTX onthuld, een fiets die de kloof tussen mountainbiken en gravel overbrugt. Deze nieuwe fiets biedt ruimte voor banden tot 2,3 inch, wat zorgt voor veelzijdigheid op diverse terreinen. De Ignite GTX combineert kenmerken van zowel mountainbikes als gravelbikes, waardoor het een geschikte keuze is voor rijders die op zoek zijn naar een breed inzetbare fiets.
Niet mooi 👎🏼

Innova Super Gravel.webp

Een gravelbike met volledige vering. De fiets beschikt over een 100 mm voorvork en een unieke 'shockless' achtervering, wat zorgt voor verbeterd comfort en controle op ruig terrein. Daarnaast biedt het frame ruimte voor banden tot 2,4 inch breed, waardoor de fiets geschikt is voor diverse ondergronden. De Innova Super Gravel is verkrijgbaar als complete fiets voor iets meer dan 5000 euries.

Design doet het nog niet voor mij maar de functionaliteit zeker. Heerlijk 2.4 inch banden <3

Avona Callis.webp

Avona Callis

Avona, een nieuw high-performance fietsmerk opgericht door Jonas Müller, medeoprichter van ARC8, heeft zijn eerste model geïntroduceerd: de Callis, een raceklare carbon gravelbike.

Apr
06
Apr
08
Apr
10
Apr
11
Apr
12

Leden online

Statistieken